ခ်င္းတို႔ သမိုင္း စုစည္းျခင္း
10/20/13 ·
ကိုသာဝနွင့္ Juna Mondaတို႔ရဲ့ ဗ်ဴနဲ့ ျမန္မာအေၾကာင္းေဆြးေႏြးျခင္း ၁
ကိုသာဝအေနနဲ႕ ပ်ဴသမိုင္းကို ေရးတဲ့အခါ Primary Sources & Secondary Sources ေတြကို ခြဲျခားသတ္မွတ္ေစလိုပါတယ္။ အဒူမင္းညဳိစာကို လက္ခံရင္ အဒူမင္းညဳိေခတ္ၿပဳိင္စာေပမွတ္တမ္းေတြကိုလည္း ထည့္သြင္းရမွာပါ။ အင္းဝေခတ္မွတ္တမ္္းကို လက္ခံရင္ ဟံသာဝတီေခတ္မွတ္တမ္းကိုလည္း မ်က္ကြယ္ျပဳလို႕မရပါဘူး။
ေဆြးေႏြးေနတဲ့အခါမွာေတာင္ ပ်ဴေတြက ၉ ရာစုမွာ မ်ဳိးျပဳတ္ခဲ့တယ္လို႕ ဆရာႀကီးလုစ္က မေျပာခဲ့ပါဘူး။ ဒီလို quoted မ်ဳိး မသုံးေကာင္းပါ။ ေနာက္ၿပီး ကိုသာဝတို႕အဖြဲ႔က ဘယ္ဆရာက ဘာလူမ်ဳိးလဲ သိပ္ၿပီး အေလးထားလြန္းပါတယ္။ ပညာရွင္ျဖစ္ခ်င္ရင္ အဲဒါေတြကို အေလးမထားရပါဘူး။ မိမိေတြ႕ရွိခ်က္ကိုပဲ တင္ျပေဆြးေႏြးရပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုပါ။ ပ်ဴနဲ႕ ျမန္မာအတူတူ ျဖစ္ၿပီး ပုဂံေခတ္မွာ ပ်ဴေတြက ဘာသာစကား(၂)မ်ဳိး ေျပာေၾကာင္း၊ အိႏၵိယမွတ္တမ္းမွာ ျဗဟၼာေဒသဟာ ပ်ဴမ်ားကို ဆိုလိုေၾကာင္းေျပာၾကားျခင္းမွာ အင္မတန္ရဲရင့္လွပါတယ္။ ၾကံ့ၾကံ့ခံရပ္တည္ႏိုင္ဖို႕ အေတာ့္ကို ႀကဳိးစားရပါလိမ့္မယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္ ေဆြးေႏြးခ်င္ပါေသးတယ္။ ပ်ဴဟာ ျမန္မာမဟုတ္တဲ့အေၾကာင္းပါ။
၁။ ပုဂံကို ပ်ဴဂါမ၊ ပုဂါမ၊ ပုဂါမ္၊ ပုဂံလို႕ ဆိုရင္ အဲဒါ ျမန္မာမဟုတ္ေၾကာင္း ထင္ရွားပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျမန္မာကို မိရ္မာ (ျမန္မာ)လို႕ သီးသန္႕ေခၚထားလို႕ပါပဲ)
၂။ တ႐ုတ္သမိုင္းမွာ ပုဂံကို ပ်ဴလို႕ သိေနျခင္းမွာ ပ်ဴေနရာကို ျမန္မာေတြ အစားထိုးဝင္ေရာက္ခဲ့တာကို မသိေသးလို႕၊ ဒါမွမဟုတ္ အသိအမွတ္မျပဳေသးလို႕၊ ဒါမွမဟုတ္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရပ္တည္လာတဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ခုကို အရင္အတိုင္း ေခၚခ်င္လို႕၊ ဒါမွမဟုတ္ အသစ္တည္ေထာင္တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ တ႐ုတ္ကို ေလးစားေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ေသးလို႕ဆိုတာ ခန္႕မွန္းလို႕ ရပါတယ္။ အထက္္ျမန္မာႏိုင္ငံကို ပ်ဴႏိုင္ငံလို႕ တ႐ုတ္တို႕ သုံးျခင္းမွာ ပ်ဴမ်ားဟာ ျမန္မာျဖစ္ေၾကာင္း ရည္ညႊန္းျခင္းမဟုတ္ဘဲ ပ်ဴေနရာကို ျမန္မာတို႕ အစားထိုးေနရာယူခဲ့ေပမဲ့ ေခၚေနက်အတိုင္း ဆက္ၿပီး ေခၚျခင္းသာ ျဖစ္တယ္။
၃။ ပုဂံအင္ပါယာကို တ႐ုတ္တို႕က ပ်ဴလို႕ သုံးႏႈန္းသလို သီရိလကာၤက မသုံးဘဲ ရာမညေဒသလို႕ သုံးပါတယ္။ သီရိလကာၤသမိုင္းမွာ ပုဂံကို နရပတိစည္သူမင္းေနာက္ပိုင္းက်မွ ျမမၼေဒသလို႕ စတင္သုံးလာတာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ရာမညေဒသပဲ သီရိလကာၤနဲ႕ အဆက္အသြယ္ရွိၿပီး ပ်ဴေတြနဲ႕ အဆက္အသြယ္ျပတ္ခဲ့တာ ၾကာၿပီဆိုတာ သိႏိုင္ပါတယ္။ တ႐ုတ္ေတြ ျမန္မာလို႕ စသုံးလာတဲ့အခ်ိန္နဲ႕ သီရိလကာၤက ျမန္မာတို႕ စသုံးတဲ့အခ်ိန္ တူညီေနျခင္းဟာ ျမန္မာမ်ားဟာ ပ်ဴလည္းမဟုတ္သလို မြန္လည္း မဟုတ္ေၾကာင္း သိႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရယ္လို႕ ပီပီျပင္ျပင္ျဖစ္လာတဲ့အခ်ိန္ကို ေျပာရရင္ ေအဒီ(၁၂)ရာစုေႏွာင္းပိုင္က်မွ ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။ ကိုသာဝ ေထာက္ျပတဲ့အခ်က္ေတြဟာ ကိုသာဝအဆိုကို အေထာက္အကူမျပဳဘဲ ကိုသာဝအဆိုကိုသာ ပယ္ဖ်က္သြားတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ တကယ္လို႕ ဒီအေၾကာင္းကို ဆက္ၿပီး ေဆြးေႏြးခ်င္တယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္ေျပာတဲ့ အခ်က္ေတြနဲ႕ ကိုသာဝေျပာတဲ့ အခ်က္ေတြကို အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးလုိက္႐ုံပါပဲ။
၁။ ျဗဟၼပုၾတျမစ္၊ ျဗဟၼေဒသ အစရွိတဲ့ ေဒသမ်ားကို ရည္ၫႊန္းၿပီး ုဗမာမ်ားဟာ အဲဒီျဗဟၼေဝါဟာရကေန ဆင္းသက္လာတာပါလို႕ ၾကံၾကတာက မၾကာေသးပါ။ အဲဒီျဗဟၼဆိုတဲ့စကားလုံးဟာ ပ်ဴပါလို႕ အိႏၵိယက ေျပာပါသလား။
၂။ ဗုဒၶဂယာေက်ာက္စာမွာ အိႏၵိယက ပ်ဴမင္းႀကီးလို႕ ေျပာတာနဲ႕ တ႐ုတ္က ပ်ဴမင္းႀကီးလို႕ ေျပာတာဟာ ညီမွ်ျခင္းအတူတူပဲ ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာနဲ႕ပ်ဴအတူတူပဲလို႕ အိႏၵိယက ေျပာပါသလား။ တ႐ုတ္လည္းး ေျပာခဲ့ပါသလား။
၃။ အိႏၵိယက မေျပာသလို ကိုသာဝတို႕ကိုးကားေလ့ရွိတဲး တေကာင္းရာဇဝင္မွာလည္း ပ်ဴအေၾကာင္းေရးထားပါသလား။
ဒါကို ေျဖေစခ်င္တယ္။ ဘာေၾကာင့္ ေမးရသလဲဆိုရင္ ကိုသာဝေပးတဲ့ သက္ေသေတြက wide open ျဖစ္ေနလို႕ပါ။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လူေတြ ေတာက္ေလွ်ာက္ေနလာခဲ့တာကို ျငင္းလို႕မရဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလူမ်ဳိးေတြဟာ မြန္ေတြပါ၊ပ်ဴေတြပါ၊ျမန္မာေတြပါလို႕ ေျပာလို႕မရပါ။ စမင္းလို ဌာေနတိုင္းရင္းသားတစ္မ်ဳိးမ်ဳိး ျဖစ္ေနႏိုင္တယ္လို႕ မယူဆႏိုင္ဘူးလား။
အဲဒီ႐ုပ္ႂကြင္းေတြကို ၾကည့္ၿပီး လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္သန္းေပါင္းမ်ားစြာက ႐ုပ္ႂကြင္းေတြဟာ ဗမာလူမ်ဳိးေတြပဲလို႕ ဆက္စပ္မိတဲ့ သက္ေသအေထာက္အထားေတြက ဘာပါလဲ။ အဲဒီ႐ုပ္ႂကြင္းေတြဟာ ပ်ဴနဲ႕ပဲ ပတ္သက္တယ္၊ ပ်ဴနဲ႕ဗမာက အတူတူပဲလို႕ သက္ေသထူလို႕ရတဲ့ေက်ာက္စာမရွိေသးသလို ဗမာဆိုတဲ့ ေဝါဟာရကိုလည္း အေစာဆုံး ဘယ္ေက်ာက္စာမွာ ေတြ႕ဖူးပါသလဲ။
စာေရးဆရာလွသိန္းထြဋ္အပါအဝင္ သာကီမ်ဳိးဒို႕ဗမာအေတြးအေခၚကို ေဖာ္ထုတ္ၾကတဲ့စာေရးဆရာေတြဟာ ေရွးေဟာင္းသုေတသနအရာရွိေတြမဟုတ္ၾကပါ။ အိႏၵိယက ေျပာတဲ့ သုဝဏၰဘူမိကို ေအာက္ျမန္မာႏိုင္ငံမဟုတ္လို႕ ျငင္းတဲ့အဖြဲ႔မ်ားနဲ႕ သုဝဏၰဘူမိဟာ ေအာက္ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ့ ဟုတ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ပ်ဴအပိုင္ျဖစ္တယ္လို႕ ယူဆၾကတဲ့အဖြဲ႔မ်ားဟာ ျဗဟၼာဆိုတဲ့ ေဝါဟာရကို ဗမာလို႕ သတ္မွတ္ၾကတဲ့ေနရာမွာ သေဘာမွ်ၾကတယ္။ မြန္ေတြက ကမၻာဦးလူသား "မႏု"ျဖစ္ေၾကာင္း ႂကြားမိလို႕ သူတို႕လည္း မႏုထက္ေစာေအာင္ ျဗဟၼာလို႕ ၾကံဆၾကျခင္းမ်ားလို႕ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။
Like·Comment·Share·Get Notifications
Salai Pa Cawng and 14 others like this.
No comments:
Post a Comment